rzeczyznatury.pl

rzeczyznatury.pl – zdrowie, dziecko, uroda, zakupy

Czy lekarze mogą reklamować swoją działalność
Lifestyle

Czy lekarze mogą reklamować swoją działalność?

Medycyna uznawana jest za jedną z najszlachetniejszych dziedzin. Gdy w jej tle pojawia się reklama, w naszych wyobrażeniach dobroduszny charakter tej profesji zaczyna się rozmywać. Mimo to, medycy muszą docierać ze swoją ofertą do pacjentów. Czy zatem: lekarze mogą reklamować swoją działalność?

Konkretny przykład oczekiwań medyków względem działań promocyjnych

Wyobraźmy sobie, że prowadzimy poradnię lekarską w Opolu lub dowolnym innym mieście Polski. Na pewno pierwszą rzeczą, o której pomyślimy w kontekście promocji naszej działalności, będzie założenie strony internetowej. Aby stworzenie witryny internetowej miało sens, muszą na nią wchodzić potencjalni pacjenci. To nie jest niestety takie proste.

Załóżmy, że prowadzimy poradnią świadczącą usługi z obszaru medycyny pracy. Przyjmijmy, że adres naszej strony wygląda mniej więcej tak: badaniadopracyopole.pl — czy zatem istnieje szansa, że ktokolwiek wpadnie na to, by wpisać takie hasło w wyszukiwarce internetowej? Skoro nie wie nawet o istnieniu naszej przychodni? Jest to raczej wątpliwe.

No właśnie — zastanówmy się teraz, co zrobić, aby wypromować stronę poradni medycznej. Ważna tutaj będzie analiza stanu prawnego. Punktem wyjścia przy takich rozważaniach muszą być zapisy zawarte w Ustawie o działalności leczniczej.

Regulacje odnoszące się do lekarzy w kontekście promocji i reklamy

Artykuł 14 ustawy z 15 kwietnia 2011 roku, zwanej ustawą o działalności leczniczej wskazuje, że podmiot leczniczy może podawać do wiadomości publicznej informacje na temat zakresu i rodzajów oferowanych świadczeń zdrowotnych. Treści te nie mogą mieć charakteru reklamy.

Teraz wiele osób może się zastanawiać — czym dokładnie jest reklama? Czy jest to płatny spot wideo emitowany w telewizji, czy też pod reklamę można podciągnąć materiały publikowane na takich serwisach jak Youtube czy Twitter?

Ustawa o działalności leczniczej sugeruje, w jaki sposób należy definiować pojęcie reklamy. Pod jej definicję należy podciągnąć prezentowanie oferty w taki sposób, aby zachęcić potencjalnych użytkowników do skorzystania z niej.

Ostatnie zdanie jest kluczowe, gdy zastanawiamy się, jak promować poradnię medyczną. Wynika z niego, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby poradnie dzieliły się ekspercką wiedzą w internecie. Z pomocą tutaj przychodzi content marketing i pozycjonowanie stron.

Możliwości promocji poradni lekarskiej w internecie

Jak już ustaliliśmy, promocja placówek medycznych nie jest zakazana. Jedynie nie można prowadzić działań o charakterze reklamowym. Biorąc pod uwagę, że marketing to nie to samo, co reklama, poniżej wskazujemy, jakie narzędzia mają do dyspozycji medycy w obszarze promocji.

Działalność w mediach społecznościowych

Pierwszym krokiem, od którego placówki medyczne mogą rozpocząć promocję swojej działalności jest sięgnięcie do mediów społecznościowych. Praktycznie każdy pacjent korzysta z jakiegoś portalu social media.

Warto więc zrobić dokładną analizę, która da nam odpowiedź, gdzie są nasi pacjenci. Jeśli kierujemy naszą ofertę do osób starszych, dobrym wyborem może być Facebook. Jeśli zaś adresatem są młodsze pokolenia, warto zajrzeć na Instagram i TikTok. Oczywiście trzeba sobie też odpowiedzieć, czy przystoi podmiotowi leczniczemu, promować działalność na TikToku.

Założenie strony internetowej i pozycjonowanie SEO

Strona internetowa to podstawa działalności w internecie. Chcąc otworzyć własną poradnię lekarską, koniecznie trzeba pomyśleć o stworzeniu strony www i jej pozycjonowaniu. Dziś nie są potrzebne zaawansowane umiejętności technicznej, aby stworzyć prostą witrynę na popularnym systemie CMS.

Wystarczy system WordPress — platforma do blogów i oprogramowanie do sklepu internetowego w jednym. Praktycznie każda firma usługowa — również poradnie lekarskie — korzystają z tego systemu przy tworzeniu własnych wizytówek biznesowych.

W przypadku poradni lekarskiej WordPress będzie idealnym rozwiązaniem, dzięki któremu łatwo będzie można promować działalność medyczną. Strona internetowa przychodzi będzie świetnym miejscem, na którym eksperci będą mogli dzielić się poradami na temat zdrowia. Pozwoli to budować markę ekspercką w internecie.

Czy lekarze mogą reklamować swoją działalność?

Zgodnie z powyższym, lekarze nie mogą występować w reklamach, ani też nie mogą reklamować własnej działalności. Nie oznacza to, że nie mogą sięgać po rozwiązania z obszaru marketingu internetowego. Jest wprost przeciwnie — mogą tutaj czerpać z nich garściami, co w oczywisty sposób powinno przełożyć się na wzrost pacjentów chętnych do umówienia wizyty.